25 Temmuz 2015 Cumartesi

En temiz direniş kalbi temiz tutmak demiş Tuna Kiremitçi ne de güzel söz. Önce kendimden başlayayım ben yeterince temiz tutabildim mi kalbimi? İşte bunun üzerine yazılır arkadaş. İnsan kendine karşı ne kadar dürüst olmaya çalışabilirse ben de o kadar olacağım. Şimdi bi düşünelim mesela bi hiç uğruna hiç yalan söylemedim. Ama şu beyaz yalan dediğinizden epeyce söylemişimdir. Kimi zaman birini kurtarmak kimi zaman kırmamak için bazen de korumak için. Burası belki yeri değil ama yalan söylediğim herkesten özür dilerim. Neyse devam edelim vefa konusuna gelelim. Bunu bence etrafımdaki insanlara sormak lazım. Bu konuda eksikliğim olduğunu düşünmüyorum. Peki ya vazgeçmek? İşte o konuda üstüme tanımıyorum. Belki çok yanlış belki çok doğru onu bilmiyorum ama kendini korumak için güzel bi yöntem. Bir şeylere alışmadan vazgeçmek her zaman daha kolay oluyor. Başta canın yansa da bi süre sonra hissetmiyorsun. Sonrası zaten bildiğiniz gibi. Galiba azıcık korkaklaştırıyor  insanı cesaretini kırıyor. Ama zaten her an en önde olup insanları peşimden sürüklemek bana göre değil. Bu yüzden üzerime yapıştı vazgeçmeler. Tamam bunu da geçtik öyle ya dürüstlük olmadan olmaz. Hepimizin kriteri değil midir her konuda önce dürüstlüğü kaybederiz. Mesela aslında  yalan söylememek değil ya da söylememek de değil. Mesele ne olursa olsun doğruyu söylemek o an gerçekten ne hissediyorsa onu yapması ya da söylemesi. Bence gereksiz kibarlıkta dürüstlüğü zedeliyor. Tercih meselesi tabii işin ucunda dokuz köyden kovulmak da var. Kimi zaman budalaca açık sözlü olduğumu düşünüyorum. Ama nedense pişmanlık duymuyorum bundan. Karşımdakini bazen kırmak uğruna olsa da gerçek düşüncelerimi söylemem gerek . Bence bilmek hakkı o kişinin. O an için üzülebilir ama mantıklı düşününce sonradan anlayabilir bunun ne denle önemli olduğunu. Kolay şeyler için bile yalan söyleyenlerden olmak istemiyorum. Ama insanız zaaflarımız var önüne geçemeyeceğimiz durumlar  var. Bazen bi anda çıkar ağzımızdan sonra ipin ucu dereye kadar kaçar.


Uzun bi aradan sonra yazmak iyi geldi. En sevdiğim ay temmuz, en güzel gün cumartesi gecesi..  Arkadan Candan Erçetin çalıyor. Ufaktan esintiler geliyor sanki denizden. E uykum da geldi. Bu yazıyı kimse okumasa bile iyi ki yazdım demek istiyorum  iyi geceler J  

2 yorum:

 H erkesin Hiçbir Şeyi Hikayem 91 yılında başladı. Her yıl daha da geriye gitti ve bu yıl kendime en uzak yılım oldu.  En umutsuz en çaresiz...