12 Ekim 2017 Perşembe

Alternatif Şiir için Birhan Keskin

Aslında en güzel anlatış biçimi şiir. Uzatmadan dolandırmadan en yalın haliyle kelimeleri izleriz.
Önce Ba ile tanıştım Keskin’le. Metis yayınevinden çıkarıyor kitaplarını henüz hayattayken okunup bilinmeli bence. Sonra tabi herkes Nazım Hikmet’i bilir Orhan Veli’yi bilir anlar.. Mühim olan hayattayken farkında olmak o cevherlerin. Mesela ben çok isterdim Birhan Keskin imzalasın kitabımı anısı kalsın J Öyle fotoğrafını çekip sosyal medyadan kimin yazdığı bilinmeyen sözleri okumak yerine gerçek şairlerimiz var kanlı canlı. Bir tek Birhan Keskin de değil daha niceleri var onları da başka gün yazarım belki.
Keskin’in cümleleri kısa ve net. Hatta bazı şiirleri okuduktan sonra sayfayı çeviremedim işte onlardan biri;


Estradiol 5.8
Eksildim ben , azaldı içimdeki su
Yeşermiyor cümlem.
Oysa
Ben senin bir kimsenim, sensin esin.
Buna inandım uyudum,
Uyandım bununla durdum.

Narın içinde canım niye kanıyor?




Ben bu şiiri okuduğumda ilk Birsen Tezer geliyor. Sanki bi yakınlıkları var aynı renk aynı yöne bakış ve aynı duygusallık. Dilerim Birsen Tezer gibi Birhan Keskin de yazmaya devam eder.

Modern şiirin böyle şairlere ihtiyacı var bu şairlerinde okunmaya. Maalesef genel olarak okumaya mesafeli bir düzenden geliyoruz. Hele şiir en az okunan yazı türlerinden biri. Belki de insanlara anlaşılması güç geliyor belki çok duygusal geliyordur. Yoğun iş temposu ,kışın gelişi, güneşin eskisi kadar yüzün göstermeyişi hava kirliliği gibi gerçeklerimiz varken şiir okuyun tadına varın hayallerinizin belki gerçekleriniz olur.

Şiir okuyun! Hatta bana da tavsiyede bulunun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 H erkesin Hiçbir Şeyi Hikayem 91 yılında başladı. Her yıl daha da geriye gitti ve bu yıl kendime en uzak yılım oldu.  En umutsuz en çaresiz...